Vår ruset

Nu har jag varit lite sådär dålig med att skriva igen. Hade ju tänk att jag skulle skriva iaf ett inlägg varje dag. Men de blir bara inte som man tänkt jämt ;) Hehe.

Idag har jagAlthea varit in till Örebro o tittat på min mor när hon sprungit (o gått) VårRuset. =) De har varit riktigt trevligt.

När Althea o jag väntar på bussen i Kga




Vi åkte in lite tidigare än VårRuset skulle börja så vi kunde träffa Nille o umgås lite innan =) Va på stan o köpte en ny plånbok till Althea. Hade lovat henne de. Då va man 99kr fattigare på en plånbok till henne då ;) Hehe. Men de va de värt. Hon vart jätte glad. =) Mitt lilla busfrö.

Köpte mat på Shanghai. Jag har längtat SÅÅÅ länge efter en spec. rätt. O jag beställde JUST den med. Men fick nå annat. Sååå sur jag vart när vi kom hem till Nille o skulle äta. 99kr fattigare, o de va de INTE värt! (Mummel)

Sen lekte Althea med Nilles grannes (väns) dotter. Dom hade jätte kul tillsammans. =) Skrattade o lekte som bara den =) Så va vi o köpte glass. 75kr fattigare på de. Haha. De va nämligen TRE glassar ;) Köpte en till Althea o en till tjej o sen såklart en till hennes bror. Men sen, så ofta köpte man ju inte glass ute sådär. Så de va de oxå värt. ^^

Sen va de dags o kika om man kunde se mor. Som TUR va så hade hon knallrosa (lite mörkare) linne på sig så va de lätt o se henne =) Såg henne i början av loppet o slutet.


Detta e' slutet.



(Som sagt, mörkrosa linne)

När vi såg henne där så sa Althea "Mormor, nåt jag vill säga dig, men jag vet inte va jag vill säga dig" (Eftersom mor hade så bråttom eller ja, hon sprang juh. Så kunde hon ju inte stanna o lyssna på va Althea hade o säga. O då kom Althea av sig lite o visste inte sj va hon skulle säga) Iaf. Då börja folket som va rumt mor klappa händer åt Althea. Haha. Dom tyckte hon va söt! ♥ Nån hade tillomed kommit fram till mor sen efter o kommenterat de =) Så gulligt!

Så verkligen en toppen dag =) Både jag o Althea har haft såå mysigt o kul idag =)

Jag e' sååå stolt över min mor som gjorde de där! =) Hihi.


JUST DE. Jag va på hörsel o synkoll med Althea idag med.
Hon hör jätte bra =) Synen va lite sådär typ. Eller hur man ska säga. De va väl inge stor fel o de va inte jätte bra, ungefär. Så dom skulle skicka en remiss till syn (bla bla nåt) på lasarettet. Så skulle vi göra en bättre koll. Får vi se hur de går. Jag menar jag har glasögon, min mor har, min mormor har, Altheas far har, Altheas farmor har. Så ja, de ligger lite i släkten. O sköterskan som vi va hos idag sa att de kan ligga i släkten så. Vi får väl se va dom säger när vi nu får en tid o så. *hoppas på de bästa*

Sen va jag på möte på Activa. Jag kommer få börja jobba på fiket igen =) De ska bli toppen! =) Jag vart jätte glad när Ulla-Britta berätta att dom kanske har plats där igen. Jag trivdes verkligen där! Förutom att jag kanske inte va i bästa platsen i mitt liv just då så sett så va de ändå nåt posetivt o vara där. =) Så hör inte Ulla-Britta av sig innan Tisdag så ska jag dit då! Wiie! Ser jag verkligen fram emot!



Nee, om man kanske skulle ta o sova. De har varit en lååång dag idag o jag e' faktiskt rätt trött. Sova eller spela lite cs?!?!? Hmm. Ska kolla va jag har för steam-vänner som e' inne o spelar så får vi se hur jag gör ;) Hehe.


GoNatt o sov så gott!
Puss
//CeeCee


Här kan du lämna ett spår efter dig i min blogg

Vem är du?:

Din mail? (Bara för mig):

Har du någon blogg du vill dela med dig av?:

Vad hade du på hjärtat då?:

Trackback